
A honlapon az eredeti szerkesztő, tankönyvíró, tanár és tanulásmódszertan szakember, Oroszlány Péter pedagógiai munkásságával és annak folytatásával ismerkedhetnek meg.
OROSZLÁNY PÉTER 1949-2006
“…Nem lehet esetleges a diákok tanulási képességeinek fejlesztése!…”
Tanulásmódszertani kiadványok




OROSZLÁNY PÉTER (2003): TANULÁSMÓDSZERTAN – ÁLTALÁNOS ISKOLÁSOKNAK
Tartalom:
- NAPKEZDŐ ÉNEKEK
- MEMORITEREK
- TANULÁSI TANÁCSOK ÉS MÓDSZEREK
- MEMORITEREK TANULÁSA
- A TANULÁSHOZ VALÓ VISZONYULÁS JAVÍTÁSA
- HELYES TANULÁSI SZOKÁSOK KIALAKÍTÁSA
- FIGYELMI KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
- A TISZTA ÉS HELYES BESZÉD ELSAJÁTÍTÁSA
- AZ ÉLŐBESZÉD GÖRDÜLÉKENNYÉ TÉTELE
- A SZÓKINCS GYARAPÍTÁSA
- A FELOLVASÁS GYAKORLÁSA
- A SZÖVEGÉRTÉS FEJLESZTÉSE
- AZ EMLÉKEZET ERŐSÍTÉSE
- A GONDOLKODÁS MŰVELÉSE
- A TESTI ÉS LELKI EGYENSÚLY FENNTARTÁSA
GYAKORLATOK
- FIGYELEMFEJLESZTÉS
- BESZÉDTECHNIKA
- SZÓKINCSGYARAPÍTÁS
- ÉLŐBESZÉD
- FELOLVASÁS
- SZÖVEGÉRTÉS
- EMLÉKEZETFEJLESZTÉS
- GONDOLKODTATÁS
ÖNVIZSGÁLATOK
OROSZLÁNY PÉTER (2003): TANULÁSMÓDSZERTAN TANÁRI KÉZIKÖNYV – ÁLTALÁNOS ISKOLA
TARTALOM:
BEVEZETŐ SZAVAK
TANULÁSMÓDSZERTAN TANTERV
- CÉLOK ÉS FELADATOK
- PEDAGÓGIAI SZEMLÉLETMÓD
- A TANANYAG TARTALMA
- FEJLESZTÉSI KÖVETELMÉNYEK
- TANÍTÁSI STRATÉGIA ÉS ÓRATERV
- ELLENŐRZÉS ÉS ÉRTÉKELÉS
- TANKÖNYVEK, TANESZKÖZÖK, MÓDSZEREK
- SZEMÉLYI ÉS TÁRGYI FÖLTÉTELEK
- A TANTÁRGYI PROGRAM “MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA”
TANÍTÁSI JAVASLATOK ÉS MÓDSZEREK
- NAPKEZDŐ ÉNEKEK TANÍTÁSA
- A MEMORITEREK TANÍTÁSA
- A TESTI-LELKI-SZELLEMI REKREÁCIÓ TANÍTÁSA
- A TANULÁSHOZ VALÓ VISZONYULÁS TANÍTÁSA
- HELYES TANULÁSI SZOKÁSOK TANÍTÁSA
- A FIGYELMI KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
- A TISZTA ÉS HELYES BESZÉD TANÍTÁSA
- A GÖRDÜLÉKENY ÉLŐBESZÉD TANÍTÁSA
- A SZÓKINCSGYARAPÍTÁS TANÍTÁSA
- A FELOLVASÁS TANÍTÁSA
- A SZÖVEGÉRTÉS TANÍTÁS
- AZ EMLÉKEZÉS TANÍTÁSA
- A GONDOLKODÁS TANÍTÁSA
MUNKAMÓDOK ÖSSZEFOGLALÁSA
HALADÁSI TERVEK
- HOGYAN KÉSZÍTSÜNK HALADÁSI TERVET?
- 5-6. OSZTÁLY
- 7. OSZTÁLY
- 8. OSZTÁLY
- LISTÁK HALADÁSI TERVEK KÉSZÍTÉSÉHEZ
MEGOLDÁSI KULCSOK A TANKÖNYV FELADATAIHOZ
OROSZLÁNY PÉTER (2005): TANULÁSMÓDSZERTAN KÖZÉPISKOLÁSOKNAK – gyakorlati kézikönyv, bővített kiadás
TARTALOM:
KEDVÉBRESZTŐ SZAVAK
NAPKEZDŐ ÉNEKEK
MEMORITEREK
TANULÁSI TANÁCSOK ÉS MÓDSZEREK
- A TANULÁSRA ALKALMAS ÁLLAPOT ELŐKÉSZÍTÉSE
- MEMORITEREK TANULÁSA
- A TANULÁSHOZ VALÓ VISZONYULÁS JAVÍTÁSA
- HELYES TANULÁSI SZOKÁSOK KIALAKÍTÁSA
- FIGYELMI KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
- A TISZTA ÉS HELYES BESZÉD ELSAJÁTÍTÁSA
- AZ ÉLŐBESZÉD GÖRDÜLÉKENNYÉ TÉTELE
- A SZÓKINCS GYARAPÍTÁSA
- A FELOLVASÁS GYAKORLÁSA
- A SZÖVEGÉRTÉS FEJLESZTÉSE
- AZ EMLÉKEZET ERŐSÍTÉSE
- A GONDOLKODÁS MŰVELÉSE
GYAKORLATOK
- PIHENÉS, REKREÁCIÓ
- FIGYELEMFEJLESZTÉS
- BESZÉDTECHNIKA
- SZÓKINCSGYARAPÍTÁS
- ÉLŐBESZÉD
- FELOLVASÁS
- SZÖVEGÉRTÉS
- EMLÉKEZETFEJLESZTÉS
- GONDOLKODTATÁS
SZÖVEGGYŰJTEMÉNY
MEGOLDÁSI MINTÁK
ÖNVIZSGÁLATOK
FÜGGELÉK
OROSZLÁNY PÉTER (2003): TANULÁSMÓDSZERTAN TANÁRI KÉZIKÖNYV – KÖZÉPISKOLA
TARTALOM:
BEVEZETŐ SZAVAK
TANULÁSMÓDSZERTAN TANTERV
- CÉLOK ÉS FELADATOK
- PEDAGÓGIAI SZEMLÉLETMÓD
- A TANANYAG TARTALMA
- FEJLESZTÉSI KÖVETELMÉNYEK
- TANÍTÁSI STRATÉGIA ÉS ÓRATERV
- ELLENŐRZÉS ÉS ÉRTÉKELÉS
- TANKÖNYVEK, TANESZKÖZÖK, MÓDSZEREK
- SZEMÉLYI ÉS TÁRGYI FÖLTÉTELEK
- A TANTÁRGYI PROGRAM “MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA”
TANÍTÁSI JAVASLATOK ÉS MÓDSZEREK
- NAPKEZDŐ ÉNEKEK TANÍTÁSA
- A MEMORITEREK TANÍTÁSA
- A TESTI-LELKI-SZELLEMI REKREÁCIÓ TANÍTÁSA
- A TANULÁSHOZ VALÓ VISZONYULÁS TANÍTÁSA
- HELYES TANULÁSI SZOKÁSOK TANÍTÁSA
- A FIGYELMI KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
- A TISZTA ÉS HELYES BESZÉD TANÍTÁSA
- A GÖRDÜLÉKENY ÉLŐBESZÉD TANÍTÁSA
- A SZÓKINCSGYARAPÍTÁS TANÍTÁSA
- A FELOLVASÁS TANÍTÁSA
- A SZÖVEGÉRTÉS TANÍTÁS
- AZ EMLÉKEZÉS TANÍTÁSA
- A GONDOLKODÁS TANÍTÁSA
MUNKAMÓDOK ÖSSZEFOGLALÁSA
HALADÁSI TERVEK
- 9. ÉVFOLYAM – INTENZÍV
- 9. ÉVFOLYAM – HETI 1 ÓRÁS
- 9. ÉVFOLYAM – HETI 2 ÓRÁS
MEGOLDÁSI KULCSOK
Elektronikus taneszköz ajánlat Filmek, szoftverek






Tanulási szokások DVD :
A megismerés öröm. A tanulás lehetőség. Az iskolai tanulás munka, erőfeszítés. Milyen tanulási szokásokat alakítsunk ki, milyen tanulási módszereket sajátítsunk el – erre tanít a tanulásmódszertan, ehhez segítenek hozzá a tanulási tanácsok.Javaslatok az időtakarékos, eredményes, örömteli, jellemformáló tanuláshoz.
Zsinórvarázs DVD:
A fonaljátékok minden kultúrában jelen vannak, egyszerűbb és egészen bonyolult formációikról kézikönyvek is megjelentek már. A pedagógiában kitűnően hasznosíthatók a finommozgások fejlesztésére, az írás előkészítésre, a kreativitás és a térlátás kibontakoztatására is. A film lehetővé teszi, hogy könnyen megtanuljuk a mesével kísért összetettebb fonaljátékokat is.
Ébredj a Nappal DVD:
Napkezdő gyakorlatok és rítusok az iskolában
Az iskola: megérkezés, szellemi jelenlét, áhitat, erőfeszítés, együttesség, gyakorlás, növekedés. Beszélgetés, dal, vers, ritmus, mozgás-minden nap. /Egy osztálytanító és osztálya a nyolcadik évben../
A tanítás gyönyörűsége DVD:
Winkler Márta pedagógiája “Az iskola teremtő-alkotó műhely. Az indító, az ötletadó, az ötletvevő és egyszersmind a karmester vagyok én. Ami a gyermekben rezdül-mozdul, az az igazi tanmenet, és nem az, amit előírnak nekem. Meg akarom tanítani mindenre, amit tudnia kell, de az útját nem adom senkinek. Az az én dolgom.”
Fajátékok DVD:
A játékot a pedagógiai programba illesztve, tanórai keretben alkalmazzák a Szandaszöllősi Általános Iskolában. Közösségi és egyéni fejlesztő hatásáról számolnak be a pedagógusok és Lőrincz József játék-konstruktőr óravezető. A játékórákról készült filmrészletek ízelítőt adnak a fajátékok sokféleségéről, a tanulók órai munkájáról .
Dinamikus olvasás CD: Olvasásfejlesztő gyakorlatok számítógépen.