- Ez az esemény elmúlt.
A tanulásmódszertan tanítása – ONLINE
augusztus 26 - augusztus 28
A TANULÁSMÓDSZERTAN TANÍTÁSA – tematika
30 órás, 30 kreditpontos továbbképzési program (akkreditáció száma: 5/10/2023)
A képzés célja :
Gyakorló tanárok felkészítése a tanulás tanítására, a gyerekek tanuláshoz való viszonyának pozitív irányú megváltoztatására, tanulási szokásaik formálására, a tanuláshoz nélkülözhetetlen alapképességeik fejlesztésére, saját tanulási módszerük kialakítására. A tanulási képességek fejlesztésének integrálása az iskolák pedagógiai programjába és a szaktárgyak tanításának módszertanába.
A képzés felépítése:
- A továbbképzés programja és követelményrendszere, ismerkedés, ének, közösségépítés: 2 óra
- A tanítás-tanulás folyamatában résztvevők problémáinak összegyűjtése, elemzése: 1 óra
- Motiváció: a tanuláshoz való viszony elemzése, formálása a tanári gyakorlatban: 2 óra
- A tanulás tanításának programja, a tanulás tanításának rejtett és nyitott tanterve: 2 óra
- A tanulási szokások feltárása (napi ritmus, szokásrendszer, időmérleg) és alakítása: 1 óra
- Figyelemfejlesztés: az észlelés, a figyelem fajtái, terjedelme, figyelemfejlesztő gyakorlatok: 3 óra
- A beszéd fejlesztése: beszédtechnika, kifejezőképesség, gyakorlatok: 3 óra
- A kifejező, hangos olvasás, gyakorlatok: 1 óra
- A néma, értő olvasás, a dinamikus olvasás: olvasásfejlesztés számítógéppel: 2 óra
- Az emlékezet fejlesztése: típusok, memoriterek, mnemotechnikák : 2 óra
- A gondolkodás fejlesztése: kérdéskörei és tanítása: 3 óra
- Korszerű technikák a tanulói képességek szolgálatában: 3 óra
- Korszerű tanítás- és tanulásszervezés, mint a tanulás tanításának megvalósítása: 4 óra
- A tanfolyam zárása: 1 óra
A teljesítés követelményei: Beszámoló dolgozat, önreflexió – amely praktikusan támogatja a tanulás tanításának hosszútávú integrálását a pedagógusi folyamatokba. A résztvevők a továbbképzést és az egyéni felkészülést követően olyan tanulásmódszertani vagy szaktárgyi órákat tartanak, melyeken hasznosítják a megismert tanulásmódszertani szemléletet és melyekbe beépítik, alkalmazzák a tanulási képességet fejlesztő gyakorlatokat, módszereket és munkamódokat. Mindezek alapján az ajánlott témáink: tanítási tapasztalatok összegzése; tanulási diagnózis egy gyermekcsoportról; esettanulmány készítése tanulást segítő foglalkozásokról (csoportos vagy egyéni eset); óraterv készítése a tanultak beépítésével.
A továbbképzésen való részvételt igazoló tanúsítvány csak a foglalkozásokon való 90%-os részvétel, és írásos beszámoló formailag és tartalmilag megfelelő elkészítése és fél éven belüli beadása esetében adható ki. A részvételi díj visszaigénylésére sikertelen teljesítés esetén nincs lehetőség.
Taneszközök:
- Tanulásmódszertan tankönyv 5-8. (Oroszlány Péter, 2003):
- Tanári kézikönyv, 5-8. (Oroszlány Péter, 2003) – tanítási tanácsok, módszerek
- Tanulásmódszertan tankönyv középiskolásoknak (Oroszlány Péter, 2005)
- Tanári kézikönyv, középiskola (Oroszlány Péter, 2005) – tanítási tanácsok, módszerek
- Filmek DVD-n: Tanulási szokások, A tanítás gyönyörűsége, Ébredj a nappal, Zsinórvarázs, Fajátékok
- Dinamikus olvasásfejlesztő program – CD és füzet
Regisztrációs lap ITT letölthető
Intézményünkben díjmentesen igénybe vehető szolgáltatások:
- Előzetes tudásszint mérés
- Képzési szükségletek feltárása és képzési tanácsadás